من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Thursday, August 6, 2009

H1N1 : Doa Untuk Mencegah Wabak



Ini adalah doa yang saya ingin kongsikan bersama. Doa keselamatan dari wabak. Doa ini diajarkan oleh al-Fadhilatus Syaikh Dato’ Haji Mohd Murtadza bin Haji Ahmad bin Haji Muhammad Said (Linggi) bin Haji Jamaluddin bin Haji Idris, mantan mufti Negeri Sembilan Darul Khusus.

Beliau merupakan cucu kepada Syaikh Muhammad Said Linggi, seorang ulama yang terkenal di Tanah Melayu (wafat pada 12 Rabiulawwal 1345H (waktu malam), bersamaan 18/19 September 1926, ketika berusia 53 tahun menurut kiraan tahun Hijrah. Dan beliau adalah merupakan salah seorang murid kepada Syaikh Wan Ahmad bin Muhammad Zain al-Fathani dan Tok Wan Ali Kutan, diantara ulama melayu terkenal di Mekah. Bahkan ayahanda, Syaikh Jamaluddin, merupakan guru yang mengajar di Masjidil Haram).

Dato Mohd Murtadha dilahirkan pada 23 Shafar 1356H bersamaan 5 Mei 1937. Dilantik menjadi mufti kerajaan Negeri Sembilan, Darul Khusus pada tahun 1987 dan bersara pada 31 Disember 2008. Beliau adalah merupakan Syaikh Thariqat Ahmadiyyah Idrisiyyah.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...