من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Tuesday, February 23, 2010

Kelebihan Air Pati Klorofil


Adakah anda mengalami masalah-masalah kesihatan berikut?

* Adakah anda rasa tidak bertenaga dan mengantuk sepanjang hari?
* Ada sakit belakang?
* Ada sakit pinggang?
* Pressure di tempat kerja?
* Pening kepala?
* Kolestrol tinggi?
* Kencing Manis?
* Sakit dada?
* Sakit Sendi?
* Migrain?
* Sakit belakang semasa mengandung?
* Anak mengantuk semasa mengaji Al-Quran?

Saya telah menjumpai solusi untuk masalah anda. Perkenalkan EKSTRAK PATI KLOROFIL

Klorofil adalah zat pembawa warna hijau pada tumbuh-tumbuhan. Klorofil berasal dari bahasa Yunani: klorofil (hijau kekuningan) dan phullon (daun). Klorofil termasuk zat makanan yang sudah ribuan tahun akrab dengan sel tubuh manusia.

Zat hijau/ hijau kebiruan ini merupakan sel hidup pertama yang tumbuh di atas muka bumi dalam bentuk lumut (blue green Algae) sekitar tiga setengah billion tahun lalu. Sedangkan sel-sel organism lainnya baru muncul 650 juta tahun lalu. Klorofil memiliki hampir kesemua zat gizi yang diperlukan tubuh manusia dalam komposisi yang seimbang, selain kaya dengan zat anti peradangan, anti bakteria, anti parasit, anti oksidan dan zat-zat khasiat yang lain.

Klorofil yang merupakan salah satu senyawa bahan alam yang berkhasiat sebagai makanan kesihatan tambahan, adalah pigmen fotosintetis hijau yang banyak ditemukan pada tumbuhan peringkat tinggi. Maklumat mengenai berbagai tumbuhan yang kaya dengan klorofil sangat diperlukan oleh manusia, sehingga dapat dimanfaatkan sebagai tumbuhan makanan kesihatan tambahan yang berpotensi.

Klorofil adalah pigmen pemberi warna hijau pada tanaman. Senyawa inilah yang berperanan dalam proses fotosintesis tumbuhan dengan menyerap dan mengubah tenaga cahaya menjadi tenaga kimia yang diperlukan untuk kesihatan.

Klorofil adalah tanaman yang berkhasiat sebagai makanan kesihatan tambahan kerana di dalamnya terkandung suatu zat yang efektif dalam pencegahan maupun pengubatan sesuatu penyakit. Zat-zat tersebut dapat berupa alkaloid, flavonoid, terpenoid, fenolik ataupun pigmen. Klorofil adalah pigmen utama yang terdapat pada tumbuhan, alga dan bakteri fotosintetik. Klorofil sangat berperanan dalam proses fotosintesis tumbuhan, namun pigmen ini tidak hanya penting bagi tumbuhan sahaja. Keberadaannya dalam makanan dapat menunjang kesihatan bagi yang memanfaatkannya. Di dalam tubuh, salah satu senyawa antioksidan ini dapat berfungsi sebagai pembersih, pembentuk sel darah merah, pengatur keseimbangan sel-sel tubuh, peningkat daya tahan tubuh dan pengganti sel-sel yang rosak.

fungsi ekstrak pati klorofil

*
pembersih
Membersihkan jaringan aus dan ampas (termasuk parasid dan bacteria, zat-zat kimia bersifat racun seperti pestisida ampas ubat dan berbagai zat sintisis lainnya): Logam berat dari liver linder atau mucus dari paru, Kristal asem dari sendi, kelebihan kolestrol dan lemak dari arteri. Kesimpulan: Membersihkan racun daripada badan.
*
PENGUAT DAN PENENANG OTAK
Kadar asam nukliat dan asam-asam amino pada klorofil dapat memenuhi keperluan otak pada neuropeptida (bahagian otak yang mengolah fikiran dan emosi positif). Kesimpulan: Menenangkan fikiran.
*
PEMBERI TENAGA
Mampu mensintesa oksigen dan karbohidrat pembentuk sel-sel darah merah. Klorofil – mudah diubah menjadi hemoglobin kerana struktur kimiawi keduanya identik. Kesimpulan: Menambahkan oksigen kedalam darah.
*
MEMBANTU SISTEM IMUNITAS
Meransang sel-sel darah putih yang bertugas melawan serangan mikroorganisma penyakit dan memperkuatkan sistem kekebalan tubuh dengan pasukan antitumor, antikuman dan sebagainya untuk menghancurkan pertumbuhan bacteria, infeksi kuman, pencernaan, anti bacteria dan mengatasi bau mulut dan mencegah kerosakkan gigi dan gusi. Kesimpulan: Menambahkan dan menguatkan sel-sel darah putih.

KHASIATNYA


* Sakit kanser, jantung, Asma, Diabetes.
* Pneunomia dan depresi.
* Sembuhkan kondisi peradangan seperti arthritis, jerawat, radang tenggorakan, radang pancreas, radang gusi dan iritasi lambung dan usus. Ia juga boleh atasi anemia, mencegah konsipasi dan meningkatkan daya tahan tubuh.
* Penyembuhan luka.
* Luka akibat patah tulang.
* Memperbaiki dan menstabilkan fungsi hati.
* Atasi masalah dada dan stroke.
* Atasi kegemukkan dan darah tinggi.
* Pulihkan buasir sembelit dan gastrick.
* Bersihkan toksin dalam badan.
* Pulihkan sakit buah pinggang.
* Cegah batu karang.
* Pulihkan masalah tisu badan.
* Atasi masalah kurang darah.
* Cegah jangkitan penyakit pundi kencing.
* Baiki Sistem perkumuhan.
* Perbaiki sistem penghadaman.
* Melancarkan perjalanan darah.
* Mengurangkan tahap kolestrol.
* Tingkatkan motabolisme.
* Tingkatkan aksi anabolic.
* Tingkatkan fungsi organ deria.

Sila lah datang ke RESTORAN MEE UDANG untuk mencuba rasa air pati klorofil


Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...