من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Tuesday, January 25, 2011

Billionaire Murtad Yang Bodoh




Tahun 2006, Elie Youssef Najem mendakwa bahawa beliau adalah seorang Doktor (Dr.) serta ‘Billionaire’ yang ketiga paling kaya dengan harta bernilai AS$46 bilion (RM175 bilion) dan mahu mendermakan RM1.01 bilion kepada Majlis Kanser Negara (Makna). Tindakan beliau itu kononnya dibuat setelah menyaksikan hidup anak perempuannya terseksa akibat leukemia sehingga menghembuskan nafas terakhir. Beliau juga dilaporkanturut mengidap barah otak dan kaki cacat akibat penyakit ‘Multiple Sclerosis’. Tetapi hingga kini Makna tak dapat satu sen pun dari ‘hartanya yang banyak itu’.

Penipuan beliau mulai terbongkar pada tahun yang sama melalui kes sijil nikah palsunya bersama seorang wanita tempatan, Farinnie Mohd. Farid yang ketika itu hanya berusia 19 tahun.

Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK) mengesahkan sijil nikah beliau sebagai palsu kerana menyatakan lokasi perkahwinan di Serdang, Kulim sedangkan alamat rasmi sebenar yang dikeluarkan oleh JAIK untuk semua sijil nikah ialah Serdang, Bandar Baharu.

Nombor siri 033423 yang tertera pada sijil nikah milik Elie dikesan menyamai dengan seorang lagi lelaki yang bernikah dalam daerah Kubang Pasu.

Selain itu, Elie juga menggunakan nombor kad pengenalan palsu pada sijil perkahwinannya iaitu 651022-02-5036. Pemalsuan nombor kad pengenalannya adalah jelas kerana rakyat Malaysia dari kaum lelaki mempunyai nombor ganjil pada nombor terakhir sedangkan Elie mempunyai nombor genap iaitu 6.

JAIK turut mengesahkan bahawa `isteri’ Elie, Farinnie berasal dari Pandan Jaya, Kuala Lumpur dan bukannya Kedah, sebagaimana tertera pada sijil pernikahan berkenaan.

Setelah dikurniakan dua orang anak iaitu Prince Kovadis Elias Youssef Najem dan Nur Analeeza Sofya, akhirnya Farinnie memfailkan tuntutan cerai fasakh kepada Elie September tahun lepas.

Dua bulan sebelum kes perceraian itu difailkan seorang wanita yang didakwa kekasih gelap Elie, Rosalia Gachatlin Viray, 22 dari Filifina dijumpai mati setelah terjatuh dari tingkat 14 sebuah kondominium di Jalan Kuchai Lama.

Paling biadap, Elie secara terbuka mengaku telah murtad dari agama Islam dan memeluk agama Kristian setelah kes percerai beliau difailkan. Dengan bangganya, orang kaya gila dari Lubnan ini menayangkan kepada wartawan rantai salib yang dipakainya sebagai menunjukan kekafirannya. Beliau juga enggan ke Mahkamah Syaria bagi menyelesaikan kes perceraian atas alasan beliau bukan lagi Islam.

Dan akhirnya Allah menunjukan segala pembohongannya pada dunia melalui satu serbuan yang dibuat Polis ke atas bilik hotelnya semalam selepas mendapat aduan dari seorang pekerja di Hotel berkenaan.

Kebodohannya memberikan wang kertas bernilai US$500 kepada pekerja hotel berkenaan membongkar segala rahsianya.

Polis mengesahkan menemui wang kertas yang terdiri daripada 60 keping wang AS$1 juta selain 60 keping wang AS$100,000 dan 40 keping AS$500.

Polis mengesahkan bahawa Elie berada di negara ini sejak tujuh tahun lalu dan pasport miliknya telah ditahan pihak mahkamah berikutan perbicaraan kesnya sedang berjalan.

Polis menyiasat kes itu mengikut Seksyen 489 (c) Kanun Keseksaan kerana memiliki wang palsu.

Pada saya, orang gila ini patut dipenjarakan dan selepas itu dihantar balik ke negaranya. Dan kalau ikut hukum Islam, dia patut dibunuh sahaja sebab sudah mengaku murtad!

Via Herman Shamsudeen

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...