من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Sunday, January 30, 2011

Video Dan Gambar Sekitar Revolusi Rakyat Mesir



Sekitar Demo Di Mesir 25 Januari 2011



Kematian dan Kemusnahan Di mana-mana

"Hari Kemarahan Rakyat Mesir"
'Yaum Al Ghadab" atau hari kemarahan rakyat Mesir yang bermula pada tanggal 25 Januari 2011. Api kemarahan ini merebak hasil dari Revolusi Di Tunisia, maka dengan tumbangnya rejim Zine el Abidine Ben Ali yang menindas rakyatnya selama 23 tahun...revolusi dan angin perubahan mula merebak ke Mesir.

Rakyat Mesir sentiasa dalam keadaan tertindas. Ekonomi Mesir yang tidak menentu, rasuah yang membarah dan pengangguran pula sebanyak 40% dari keseluruhan rakyat Mesir..

Kita tidak tahu adakah revolusi ini yang telah menyebabkan kematian yang ramai (mana2 revolusi di dunia pun memang mengakibatkan kematian yang ramai) ini kemungkinan adalah satu cara Amerika dan sekutunya Israel untuk menggantikan boneka yang lapok ini dengan orang suruhan yang baru???

Sebab peliknya Revolusi ini merebak dengan cepat serta berlaku di negara-negara Arab sahaja2...cubalah kita kembali meneliti al quran dan hadis2 terutamanya hadis akhir zaman...manalah tahu perkara2 ini ada buktinya di dalam Al quran dan As Sunnah SAW

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...