من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Sunday, March 6, 2011

Askar Gaddafi lancar serangan berdarah baru


[SH] TRIPOLI - Pemimpin Libya, Muammar Gaddafi melancarkan serangan ketenteraan baru selepas gagal mengawal sebahagian besar kawasan negaranya, yang kini memasuki hari ke-18 sejak demonstrasi negara itu bermula bulan lalu, semalam.

Menurut sumber, askar Gaddafi berjaya menembusi benteng pertahanan pemberontak di bandar Az Zawiyah selepas melancarkan serangan terhadap pemberontak menggunakan senjata api. "Kami mengharapkan bantuan dari dunia luar untuk campur tangan krisis politik negara ini tetapi mereka telah mengecewakan kami," kata seorang warga Az Zawiyah, Ahmed.

Menurutnya, bukan minyak dan gas yang dibawa keluar menjadi masalah kepada Libya tetapi jumlah nyawa manusia yang terkorban dan campur tangan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Liga Arab amat diperlukan untuk membantu melindungi rakyat negara ini.

Sekurang-kurangnya 30 orang terkorban dalam serangan berdarah di Libya, kelmarin, di mana kedua penyokong pro-Gaddafi dan penunjuk perasaan antikerajaan bertempur untuk merebut mengawal kawasan ini dan angka kematian semakin meningkat.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...