من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Tuesday, March 8, 2011

Burger gergasi untuk hidangan pelanggan

SUDEEP DE bersama burger yang mengandungi 13,000 kalori.
[KO] NORWICH - Satu burger gergasi yang didakwa terbesar di Britain mengandungi 13,000 kalori menjadi menu hidangan tengah hari diRestoran Over De Flames, Norwich, lapor sebuah akhbar semalam. Mempunyai diameter berukuran 30 sentimeter, burger yang diberi nama Over de Flames itu mengandungi tiga kilogram daging lembu dan 40 keping keju serta dihidang bersama sos tomato, mayonis, dua biji bawang, tiga biji tomato dan salad.

Pemilik restoran itu, Sudeep De yang mewarisi perniagaan daripada bapanya pada bulan September tahun lalu mendapat inspirasi menghasilkan burger gergasi itu selepas menonton rancangan televisyen Amerika yang bertajuk Man v Food. Burger Over De Flames itu berharga £30 (RM148.70) tetapi ia percuma jika pelanggan berjaya menghabiskan makanan itu dalam masa dua jam.

Dia kini menawarkan £200 (RM989.70) kepada sesiapa yang berjaya menyahut cabaran menghabiskan burger tersebut. Sehingga kini hanya 26 orang yang tampil untuk mencuba menghabiskan burger dan hidangan sampingan seperti kentang goreng. Namun, mereka semuanya gagal untuk menghabiskan burger tersebut.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...