من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Tuesday, July 12, 2011

Jurujual kereta pecah rekod perjalanan udara

STUKER sering mendapat keistimewaan untuk terbang dengan penerbangan kelas pertama
[KO] LOS ANGELES - Seorang jurujual kereta yang merupakan pengguna setia syarikat penerbangan Amerika Syarikat (AS), United mencipta rekod tersendiri apabila berjaya mencatat perjalanan udara sejauh 16 juta kilometer.

Thomas Stuker yang berasal dari Chicago menaiki pesawat hampir 6,000 kali selama 29 tahun untuk urusan jual beli kereta. Jarak yang dilaluinya juga dikatakan bersamaan dengan mengelilingi bumi sebanyak 400 kali. Berikutan rekod itu, Stuker diibaratkan seperti Ryan Bingham, watak yang dilakonkan oleh George Clonney dalam filem Up In The Air pada tahun 2010.

"Saya mengambil masa selama 20 tahun untuk mendapatkan jarak sejauh 8.04 juta kilometer (km) pertama, sebelum menggandakan penerbangan bagi mendapatkan 16.09km dalam tempoh 10 tahun," katanya kepada ABC News. Dia menghabiskan lebih banyak masanya di dalam pesawat berbanding berada di dalam kereta kerana menguruskan urusan jual-beli kereta di AS dan di seluruh dunia.

Kesetiaannya dan jumlah jarak penerbangan itu membolehkan dia memiliki akses ke lounge istimewa di hub syarikat penerbangan United di Chicago dan penerbangan kelas pertama. Malah, sebuah kapal terbang dinamakan sempena namanya.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...