من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Monday, October 17, 2011

Lelaki 52 tahun tewaskan petinju berumur 30 tahun

AKSI Dewey Bozella (kiri) menentang John Hopkins di Los Angeles kelmarin.

[KO] LOS ANGELES - Seorang petinju berusia 52 tahun yang dipenjarakan selama 26 tahun di atas kesalahan yang tidak dilakukannya, Dewey Bozella menang buat pertama kali dalam perlawanan tinju profesional di sini kelmarin. Bozella menewaskan lawannya, John Hopkins yang berusia 30 tahun dalam perlawanan tinju profesional yang pertama disertainya. Dia diumumkan pemenang selepas empat pusingan perlawanan.

Sebelum ini, dia dipenjarakan selama 26 tahun di penjara Sing Sing, New York di atas kesalahan membunuh dengan kejam seorang wanita berusia 92 tahun.

Bagaimanapun, kesalahan itu digugurkan selepas satu salinan fail mengenai kes tersebut yang diperoleh oleh firma guaman yang mewakili Bozella mendapati saksi-saksi pendakwaan telah menipu dan seorang lagi suspek telah mengaku melakukan jenayah tersebut. Penemuan itu menyebabkan kesalahan tersebut digugurkan pada Oktober 2009.

Dia dipenjarakan semasa berumur 18 tahun dan dia didapati bersalah membunuh wanita tersebut tujuh tahun selepas ditangkap. Semasa dipenjara, Bozella merupakan seorang juara tinju light-heavyweight. Bozella juga pernah bercita-cita untuk menjadi seorang petinju.

Petinju legenda, Bernard Hopkins yang mendengar kisah Bozella telah menawarkan peluang untuk dia bertinju dengan Hopkins kelmarin. Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama juga menelefonnya dan memberikan ucap selamat kepadanya sebelum pertandingan tersebut bermula.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...