من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Saturday, October 22, 2011

Pengacara berpurdah diminati ramai


GAMBAR menunjukkan dua wanita memakai purdah muncul dalam satu program di Awtan TV baru-baru ini.
[KO] RIYADH - Sebuah stesen televisyen keagamaan di Arab Saudi membenarkan wanita menjadi pengacara tetapi mengenakan syarat iaitu mereka perlu memakai purdah, lapor sebuah akhbar semalam.

Seorang penyampai rancangan bual bicara pagi di stesen televisyen Awtan TV, Ola al-Barqi muncul dengan memakai purdah berwarna hitam yang menutup muka namun berjaya menarik minat ramai penonton.

"Kami tidak menampilkan diri sebagai seorang wanita yang cantik dan penuh dengan solekan di muka. "Penonton kami menumpukan terhadap apa yang kami persembahkan kepada mereka iaitu idea dan topik perbincangan.

"Kami menerima panggilan daripada penonton di beberapa negara yang menggalakkan kami meneruskan penampilan kami," katanya. Terdapat lebih 60 saluran keagamaan di Asia Barat tetapi kebanyakannya memaparkan pengacara tidak memakai tudung atau memakai gaun hitam.

Stesen itu turut membenarkan wanita menjadi wartawan penyiaran di luar studio. "Kami turut membuat laporan dari tempat kejadian dengan memakai purdah dan ia tidak menyekat kami daripada membuat tugasan," kata Ola.

Juruteknik lelaki tidak memasuki studio semasa pengacara wanita itu bertugas mengendalikan program tersebut. Ola yang juga menjadi hos rancangan kuiz tidak kecewa jika dia tidak dikenali oleh orang ramai di jalanan. "Kami tidak perlukan kemasyhuran," katanya

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...