من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Friday, November 4, 2011

Kerani Miskin Menjadi Jutawan

REAKSI muka Sushil Kumar selepas dia memenangi AS$1 juta (RM3.07 juta) dalam musim kelima kuiz Who Wants to be a Millionaire? versi India di Mumbai pada 25 Oktober lalu.
[KO] NEW DELHI, India - Soalan yang menyebabkan seorang kerani miskin dari timur India, Sushil Kumar menang AS$1 juta (RM3.07 juta) dalam program kuiz televisyen popular Who Wants to Be a Millionaire? versi India musim kelima akhirnya didedahkan.

Soalan itu ialah: "Kuasa penjajahan yang manakah menamatkan penglibatannya di India dengan menjual haknya ke atas Kepulauan Nicobar kepada Britain pada 16 Oktober 1868?"

Jawapannya ialah Denmark.

Soalan itu dikemukakan oleh hos, Amitabh Bachchan yang juga seorang pelakon legenda Bollywood.

Pada minggu lalu, Kumar diumumkan sebagai pemenang.

Bagaimanapun, penerbit tidak mendedahkan soalan yang membawa kemenangannya itu sebelum rakaman program berkenaan disiarkan kelmarin.

Kejayaan pemuda berusia 27 tahun yang berasal dari pedalaman negeri Bihar, timur India itu mirip plot filem popular 2008, Slumdog Millionaire yang pernah memenangi beberapa anugerah Oscar.

Filem arahan Danny Boyle itu mengisahkan seorang remaja miskin yang menjadi kaya selepas dia berjaya menjawab semua soalan kuiz Who Wants To Be A Millionaire? seperti yang berlaku kepada Sushil.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...