من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Thursday, February 2, 2012

Taubat Seorang Lelaki Ateis

[SH] JAKARTA - Seorang pengguna laman sosial, Facebook yang sebelum ini mencetuskan kemarahan orang Islam di Indonesia kerana tidak percaya dengan kewujudan Tuhan mungkin bakal berhadapan dengan dakwaan baru, menurut polis, semalam.

Ketua Polis Dharmasraya, Chairul Aziz berkata, Alexander Aan, 31, dituduh memalsukan dokumen kerana mengaku dirinya sebagai orang Islam semasa dia memohon jawatan sebagai penjawat awam.

Akhbar dalam talian, Padang Ekspres turut mendedahkan semasa Alexander disoal siasat polis, pemilik akaun ‘Ateis Minang’ itu telah menyatakan hasratnya untuk memeluk agama Islam dan menolak kepercayaan Ateisme.

“Dia mahu memeluk agama Islam dan bertaubat tetapi kami masih belum dapat memastikan bila dia akan melaksanakan perkara tersebut,” menurutnya.

Chairul berkata lagi, walaupun Alexander sudah insaf dan ingin bertaubat, dia tetap akan didakwa kerana menghina agama dan bakal berhadapan hukuman lima tahun penjara jika didapati bersalah.

Sebelum ini, Majlis Ulama Indonesia (Mui) mendakwa Alexander telah mencemari kesucian agama Islam dengan menggunakan beberapa ayat dari Al-Quran untuk menolak kewujudan Tuhan yang dipaparkan menerusi halaman Facebook miliknya.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...