من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Wednesday, January 30, 2013

Kereta tanpa kawalan bantu pemandu tidur

Fierce Lion 3
[BH] Beijing: Tentera China sedang membangunkan kenderaan tanpa pemandu, lapor media rasmi tentera, semalam sambil menambah ia boleh digunakan oleh orang awam bagi mengurangkan keletihan memandu dan membolehkan pemandu tidur dengan aman.

Kemudahan canggih Fierce Lion 3 dilengkapi dengan komputer canggih yang boleh mengesan trafik berdekatan, dilengkapi bersama-sama radar, kamera video dan satelit pengemudian, membolehkan ia memotong dan membuatkan pergerakan lain dengan selamat, menurut laporan.

 Kereta itu yang kelihatan seperti kenderaan utiliti sukan biasa dengan tambahan kamera menamatkan uji pandu sejauh 114 kilometer dalam masa 85 minit dan mencecah kelajuan 105 kilometer sejam, menurut akhbar rasmi Tentera Pembebasan Rakyat, PLA Daily. Latihan dianggap sebagai berada di lebuh raya dan kenderaan memotong kenderaan yang bergerak perlahan 33 kali, tambahnya, berkata pada keadaan itu ia tidak memotong kerana berbahaya.

“Penyelidik tidak membuat apa-apa tetapi menetapkan koordinasi destinasi kenderaan,” lapor akhbar. Senjata penting Buat masa ini, tentera menggunakan kenderaan kawalan jauh yang terkenal di Pakistan, yang dipercayai pegawai Amerika Syarikat serangan udara pesawat kawalan jauh adalah senjata penting dalam memerangi pejuang Islam.

Beberapa pengeluar kereta Barat menyelidik mengenai kereta tanpa pemandu. PLA Daily berkata mengenai kereta itu: “Kenderaan itu boleh mengurangkan keletihan pemandu dengan berkesan apabila digunakan untuk tujuan awam. Apabila pemandu letih, ia boleh memasuki tahap tanpa pemandu bagi membolehkan mereka tidur dengan aman.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...