من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Monday, January 21, 2013

Pelik Warga Emas Bersenam Dalam Salji

GAO yang berusia 77 tahun kelihatan masih bertenaga untuk bersenam walaupun tanpa berbaju dalam keadaan cuaca sejuk yang melanda China baru-baru ini
[HK] JILIN, China – Seorang lelaki warga emas yang berusia 77 tahun sanggup meredah musim sejuk yang melanda China baru-baru ini dengan hanya memakai seluar pendek untuk bersenam demi kesihatan badannya.

Gao Yinyu yang juga merupakan seorang pesara guru bersenam setiap pagi di sepanjang tebing sungai Shonghuajiang. Suhu di kawasan Jilin kini mencecah di bawah paras negatif 25 darjah celsius.

Selain bersenam, Gao juga dilihat turun ke dalam sungai Shonghuajiang untuk mandi dan tidak memakai pakaian. Gao berkata, dia telah bersenam setiap pagi dengan hanya memakai seluar pendek setiap pagi sejak sedekad lalu selepas bersara.

Gao tidak pernah terlepas walaupun sehari untuk melakukan rutin senamannya itu. Sejak melakukan rutin tersebut, Gao didapati jarang diserang demam atau selesema. Pekerja lelaki di China biasanya akan bersara pada usia 60 tahun.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...