من الأيات القرآن الكريمة
Jom Dengar Al Quran
MaCaM MaCaM BloG

Dapatkan animasi di Sini
KAMI RINDUKANMU, KEKASIH ALLAH YA RASULULLAH

Jom Ikut Mee Udang....

Monday, April 22, 2013

Kisah Bilal bin Rabah yang Mencintai Rasulullah-Ustaz Dusuki


[FB] Subhanallah.. sedih..siapa yang cintakan Rasulullah saw , gerenti berlinangan airmata apabila mendengar kisah ini.

Ya Rasulullah , aku cinta padamu... aku rindu padamu ya Rasulullah.. tak sanggup aku melihat video ni. sedih sangat2 kerana rindu pada Rasulullah saw. kasihnya sahabat. Saidina umar suruh bilal azan tapi bilal taknak azan sebab dia kata,aku bilal pada zaman rasulullah.bukan pada zaman engkau.

Tiba-tiba datang cucu rasulullah saw, hasan dan husin cium tangan bilal,mengatakan,wahai bilal, azanlah ...lama dah kami tak mendengar suara pakcik melaungkan azan.. bilal cium dahi cucu nabi,dan azan... Bila naik atas menara masjid nabawi, bilal laungkan Allahuakbar2.

Laung kali kedua, senyap kota mekah. sewaktu melaungkan kalimah " wa asyhaduanna muhammadarrasulullah...." bilal tersembang,menangis, mengatakan aku dah tak sanggup. PLEASE SHARE IF U ALL LOVE RASULULLAH SAW.

Post a Comment

Komen Anda

Berita Semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...